Dit bieden wij aan

Wij bieden een plek aan jonge kinderen met een (ernstige) ontwikkelingsachterstand waar zij intensief gestimuleerd zullen worden in hun ontwikkeling. We willen deze kinderen niet alleen intensieve zorg bieden, maar ons vooral ook richten op hun ontwikkelingsmogelijkheden om deze kinderen voor te bereiden op een zo zelfstandig mogelijk bestaan in de maatschappij.

Daar hoort inclusie bij, een samenleving van mensen met en zonder (meervoudige) beperkingen op het gebied van leren en leven.

Hoe doen we dit:

1. Door het bieden van kwalitatief goede en individueel afgestemde ontwikkelingsstimulatie, zorg en leren aan kinderen met (ernstig) meervoudige beperkingen met een (tijdelijk) leerplichtontheffing binnen een reguliere school.
  2. Door het bevorderen van dagelijks terugkerende contacten tussen kinderen met en zonder beperking binnen een reguliere school, waarmee we de acceptatie/integratie van kinderen met een beperking natuurlijker willen laten verlopen.
  3. Door het creëren van een veilige en warm klimaat, zowel in de Samen naar Schoolklas als op school.

Naast de goede samenwerking met de school, vinden wij ook de omgeving belangrijk. De school ligt in een groene omgeving en naast de school is een mooie eendenvijver en dierenweide gevestigd. We zullen de dieren zeker ook vaak met onze kinderen bezoeken.