Organisatie
Stichting Duco Samen naar School is een kleine zorg organisatie die wordt aangestuurd door een directeur-bestuurder. De Raad van Toezicht houdt toezicht op het door het bestuur gevoerde beleid. Dit gebeurt binnen de kaders van de vastgelegde statuten en het huishoudelijk regelement.
Het bestuur wordt gevormd door Diana de Rouwe (directeur-bestuurder). De Raad van Toezicht wordt gevormd door Leone Flikweert (voorzitter), Johan van Amersfoort en Yvonne Lammertink.
De (toekomstige) Raad van Vertegenwoordigers hebben een adviserende rol t.b.v. het bestuur.
Ondanks dat we een kleine zorgorganisatie zijn, nemen wij binnen Stichting Duco de governancecode zorg uiterst serieus. Er wordt veel zorg besteed aan het implementeren van de code binnen de stichting. De governance code zorg bestaat uit zeven basisprincipes en bevat onder meer regels op het gebied van goed bestuur en medezeggenschap binnen organisaties in de zorg. De governance code zorg is een instrument dat ervoor zorgt dat maatschappelijke doelstellingen en het vertrouwen in de zorg wordt gewaarborgd. De implementatie van de code is terug te vinden in de volgende onderdelen:
- Akte van oprichting / Statuten
- Het beleidsplan en daaruit voortvloeiende jaarplannen
- De afgesloten overeenkomsten
- De protocollen
Stichting Duco streeft naar een cliëntgerichte, veilige en betaalbare zorg die geleverd wordt via een doelmatige en transparante bedrijfsvoering.
Kwaliteit
Stichting Duco heeft een WTZA erkenning en is terug te vinden in het zorgregister.
Stichting Duco mag zorg verlenen vanuit WLZ (zorgkantoor), Jeugdwet en WMO (gemeente).
We zijn gecertificeerd door KIWA en hebben het keurmerk HKZ-kleine organisaties behaald.
Klacht of compliment
Stichting Duco Samen naar School is een kleine organisatie en wij hechten veel waarde aan open communicatie.
Klacht?
We horen graag van u als u onvrede ervaart of wanneer u vindt dat er verbeterpunten zijn. In dat geval vragen wij u om eerst contact op te nemen met de persoonlijk begeleider van uw kind. Hij/zij zal met u een persoonlijk gesprek aangaan met als doel om samen naar een passende oplossing te zoeken. In eerste instantie hopen wij de onvrede te kunnen verhelpen door middel van een gesprek tussen ouder(s)/verzorger(s) en persoonlijk begeleider. Wanneer het gesprek niet leidt tot een bevredigende oplossing of het gewenste resultaat, kunt u een gesprek aanvragen met de directie.
Mochten deze gesprekken nu om wat voor reden niet voldoende zijn, dan kan de onvrede leiden tot een klacht. Stichting Duco is lid van Klachtenportaal Zorg. Hier kunt u uw klacht kwijt onder vermelding van Stichting Duco en lidmaatschapsnummer 15864. Na het indienen van een klacht via het Klachtenportaal Zorg wordt de klachtenprocedure gestart. Klachtenportaal Zorg stelt voor alle partijen alles in werking om tot de best mogelijke oplossing te komen.
Zo bereikt u het klachtenportaal:
- Via www.klachtenportaalzorg.nl vindt u het klachtenformulier
- Contact per e-mail kan via info@klachtenportaalzorg.nl
- Schriftelijk contact kan ook: Westerstraat 117, 1601 AD Enkhuizen
Compliment?
Natuurlijk horen wij het ook graag als u tevreden bent over onze medewerkers of Stichting Duco in zijn geheel. Uw compliment stuurt u naar info@stichtingduco.nl. Uw compliment delen op social media mag natuurlijk ook altijd.