Voor ouders

Voor betrokken ouders zoals wij, met kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar, met een (ernstig) meervoudige beperking (EMB) die kwetsbaar zijn binnen diverse ontwikkelingsgebieden.

Kinderen met beperkingen op lichamelijk gebied (motorisch, sensorisch en zintuigelijke beperkingen) en/of op cognitief gebied (grote ontwikkelingsachterstand). Onze kinderen zijn vaak (sterk) afhankelijk van hun omgeving.

Vind je het ook belangrijk dat jouw kind in de buurt naar school kan, 1 op 1 begeleiding krijgt waardoor zijn/haar ontwikkeling optimaal gestimuleerd kan worden en denk je dat jouw kind goed past in een Samen naar School klas?

Wij van stichting Duco gaan graag met je in gesprek. We kijken altijd naar mogelijkheden. Belangrijk is dat de veiligheid voor alle betrokken gewaarborgd kan zijn, dus waar het kan, passen we omstandigheden hierop aan.

Vanwege complexiteit van de beperking van onze kinderen, hebben zij een (tijdelijke) ontheffing van leerplicht. Het kind dient daarbij wel in het bezit te zijn van een passende indicatie waarvoor financiering is gegarandeerd. Kinderen met een PGB (WLZ/Gemeente) zijn welkom. Heeft het kind dit (nog) niet, dan kunnen wij je verwijzen naar de juiste instanties.

Wil je meer informatie of jouw kind aanmelden? Stuur dan een mailtje, dan nemen wij contact met je op.

Onderdeel van de aanmeldprocedure is een gesprek met onze aanmeldcommissie, vertegenwoordigd door een orthopedagoog, een kinderfysiotherapeut en de co├Ârdinator van de groep. Zij bepalen uiteindelijk samen met jullie of en wanneer het kind kan starten.